Om Nødebo Børnehus

Nødebo Børnehus er en selvejende, integreret institution, som blev oprettet i 1967 af en gruppe borgere i Nødebo. Hver husstand betalte 500 kr. og købte vores matrikel.
Nødebo Børnehus ligger på en lukket vej i Nødebo lige overfor sportspladsen, skolen og skolefritidsordningen. Vi har en meget stor legeplads med masser af udfordringer til børn i alle aldre. Gynger, et legeområde med to rutsjebaner og en mindre til dem der synes den store er lidt vild, en bjælkehytte, et shelter, en vandbane, en stafetbane, som er lavet af træstammer, en bålhytte, der benyttes flittigt til bl.a. snobrød og grill mad, og et naturhus med terrarie til udstilling af dyr, vi fanger i naturen. Vi har også udendørs musikinstrumenter. Ud over det, er der masser af beplantning med "ubevogtede" kroge. Det er her muligt for børnene at have lidt frirum for voksne.